سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالبی که برای سفر به استانبول باید بدانید.

مطالبی که برای سفر به استانبول باید بدانید.

سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت  :

فرقی نمی‌کند چه فصلی باشد و اهل کجا باشید؛ استانبول همیشه طرفداران و عاشقان خودش را دارد. درهم‌ تنیدگی سنت و مدرنیته چیزی است که به خیابان‌های استانبول جاذبه بخشیده است. قصد سفر به استانبول دارید؟ با ما همراه باشید تا باهم اطلاعات مفیدی از این شهر را مرور کنیم.

ترکیه و استانبول، سرزمینی کهن در قلب اوراسیا

قرن هفتم قبل از میلاد مسیح، آغاز تاریخ ترکیه است. این کشور در ابتدا یکی از مستعمرات یونان باستان بود و طی فرایندهای تاریخی، به‌ مرور به قسمتی از امپراتوری روم شرقی تبدیل شد.

حتما از تاریخ حکومت عثمانی و دشمنی‌های آن با ایران باخبر هستید. امپراتوری مسلمان عثمانی هیچ‌وقت با همسایه جنوبی‌اش کنار نیامد. احتمالا روزهایی که ایران و عثمانی با یکدیگر در جنگ بودند، هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردند یک روز حجم تبادل مسافر و گردشگر میان این دو کشور به این حد برسد! الحق که تاریخ صحنه عجایب است!

اگر به‌دنبال راهنمای سفر به استانبول می‌گردید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

چرا استانبول؟

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری میان مردم جهان و البته ایران است. ازآنجاکه محبوبیت اتفاقی نیست، دلیل این مسئله را بررسی کرده‌ایم. در صدر لیست علت‌های محبوبیت استانبول، ویژگی خاص فرهنگی این شهر قرار دارد. استانبول شهری است که به‌طرز هنرمندانه‌ای سنت و مدرنیته در آن تلفیق شده است.

خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و کوچه‌های تنگ و باریک با مغازه‌های کوچک و مردم مهربان در کنار مراکز مدرن و بزرگ خرید از جالب‌ترین ویژگی‌های استانبول به‌حساب می‌آیند. سفر به استانبول نسبت به سایر شهرهای توریستی دنیا کم‌هزینه‌تر است. بافت فرهنگی و سنت‌های شرقی آن شباهت زیادی با ایران دارد.

یکی از جذابیت‌های دیگر استانبول غذاهای معروف و لذیذ آن است. غذاهای ترکی به ذائقه ما ایرانی‌ها نزدیک‌اند و هرکس که تجربه سفر به استانبول را داشته باشد، حتما از لذت چشیدن طعم خوش غذاهای ترکی خواهد گفت.

از طرفی، سفر به استانبول، برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا، به اخذ ویزا نیاز ندارد. شما تنها با داشتن پاسپورت می‌توانید به ترکیه سفر کنید. نزدیکی ترکیه به ایران باعث سادگی رفت‌وآمد به این کشور شده است. شما می‌توانید، علاوه بر سفر هوایی، به‌صورت زمینی به این کشور سفر کنید و درصد زیادی از هزینه‌های سفر کم خواهد شد.

آب‌وهوای استانبول به‌خاطر قرارگیری در مجاورت دریای مدیترانه، اقلیم مدیترانه‌ای دارد. استانبول در گرم‌ترین ماه به‌طور متوسط 24 درجه سانتی‌گراد دما دارد و در سردترین ماه سال، به‌صورت میانگین 6 درجه سانتی‌گراد است؛ بنابراین بهتر است فصل پاییز و بهار را برای سفر به استانبول انتخاب کنید.

جاهای دیدنی استانبول

دیدنی‌های استانبول لیستی بلندبالا و طولانی دارد. این لیست متنوع می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی و برای سفر به این شهر مجاب کند. از اماکن تاریخی تا تفریحات متنوع، در این لیست جا می‌گیرند. در ادامه، بعضی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول را معرفی خواهیم کرد.

مسجد ایاصوفیه

دانستنی های مفید درباره سفر به استانبول

دانستنی های مفید درباره سفر به استانبول

 

مسجد ایاصوفیه یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین بناهای استانبول به‌حساب می‌آید. درواقع، این مسجد در گذشته‌های دور کلیسایی بوده که به‌دستور امپراتور بیزانس ساخته شده است؛ اما بعد از فتح استانبول به‌دست مسلمانان و تشکیل حکومت عثمانی، به مسجد تغییر کاربری داد. معماری بی‌نظیر و شگفت‌انگیز این مسجد هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. از طرفی قرارگیری آن در مرکز شهر و سادگی دسترسی به آن از ویژگی‌های مثبت این بنای تاریخی است. اگر از طرف‌داران بناهای تاریخی هستید، تماشای مسجد ایاصوفیه را از دست ندهید.

 

برج گالاتا

یکی دیگر از دیدنی‌های استانبول، که نباید آن را از دست داد، برج گالاتا است. برج گالاتا قدمتی به درازای هفت قرن دارد. این برج یکی از مهم‌ترین نمادهای استانبول به‌حساب می‌آید. نمای 360 درجه شهر استانبول از بالای این برج مخروطی‌شکل، از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های سفر برای مسافران استانبول است.

 

برای ادامه کلیک کنید....